" تاريخچه "

  شركت صنعتي محورسازان ايران خودرو در سال 1343 در اداره ثبت شركت­ها و مالكيت صنعتي در تهران تاسيس و در سال 1345 فعاليت خود را آغاز كرد.

  از آن­جا كه اساسنامه اوليه شركت فعاليت اصلي آن­ را توليد و مونتاژ اتوبوس و ميني­‌بوس تعريف كرده بود، شركت در ابتـدا با عنوان "شركت سهامي كنسرسيوم كارخانجات اتوبوس­‌سازان ايران" به ثبت رسيـد به توليد اتوبـوس و ميني­‌بـوس پرداخت و در بعد از انقلاب به شركت "خـودروسـازان" تغيير نـام داد و در سال 1379 با توجه به خريد عمده سهـام اين شركت توسط شركت گستـرش سرمايه­‌گذاري ايران خـودرو به "شركت صنعتي محورسازان ايـران خـودرو" تغيير نام داد و يكي از شركت­هاي تابعه گروه صنعتي ايران خودرو شد.

  شركت صنعتـي محورسازان ايـران خـودرو در سال 1373 تغيير ماموريت داد و با انتقال خطوط توليد ميني­‌بـوس به شركت زاميـاد به توليد محور پيكـان روي آورد و در ادامه در سال­هـاي آتـي توليد انواع محور (اكسـل) خودروهـاي سبك و چرخ­‌دنده­‌هـا در دستور كار آن قـرار گرفت كه شرح آن در ادامه آمده است.

  شركت مذكور از واحدهـاي امور مهندسـي، خدمات فنـي، امور بازرگانـي، كنتـرل كيفيت، مهندسي سازمان و سيستم­هـا، منابع انساني، روابط عمومـي، حراست، مالي  و برنامه‌ریزی تشكيل شده است.

ايـن شركت از سـال 1372 در بازار بورس حضـوري فعـال دارد و براي توليـد محصـولات خود گواهينامه­‌هاي كيفي شامل  ISO/TS 16949 و ISO14000 و  ISO 9001 و... دريافت كرده است.

 

محصولات شركت عبارتند از :

1. محور آريسان

2. محور پژو 405

3. محور پژو 206

4. محور پژو پارس

5. محور سمند

 كراسH306. محور

7. كرانويل و پينيون

8. انواع قطعات خودرو

9. انواع چرخ­‌دنده­‌ها

 


6.1.7.0
گروه دورانV6.1.7.0